- Menu BIP
- ›
- STAROSTWO POWIATOWE
- ›
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Z uwagi na postępującą sytuację epidemiologiczną począwszy od dnia 19 października 2020 r. Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje swoje zadania w ramach pracy zdalnej. Wszelkie zapytania dotyczące spraw konsumenckich proszę kierować na adres: lub telefonicznie: 579-948-774
Za utrudnienia przepraszamy
Powiatowy Rzecznik Konsumentów – mgr Monika Ryś
Miejsce urzędowania:
Starostwo Powiatowe w Kłobucku
ul. Ks. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
pokój nr 215
tel. (34) 310 06 76
Godziny urzędowania:
poniedziałek: 900 – 1530
wtorek: 920 – 1600
czwartek: 1000– 1530
piątek: 700 – 1500
Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania jednostek samorządu terytorialnego w zakresie ochrony konsumenta.
Do zadań Rzecznika Konsumentów należy:
-
zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
-
składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
-
występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw konsumentów,
-
współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
-
wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów, oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
-
w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.